سخندان: مسئولان استان برای نجات فوتبال خراسان رضوی پای کار بیایند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ
سرخط خبرها

رامین طباطبایی و نقدهایی که دوستشان ندارد | دیوارهای بلند فدراسیون بسکتبال

  • کد خبر: ۴۷۴۵۵
  • ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸
رامین طباطبایی و نقدهایی که دوستشان ندارد | دیوارهای بلند فدراسیون بسکتبال
رئیس فدراسیون دوست ندارد ضعف‌ها و مشکلات این رشته به گوش بقیه برسد، دوست ندارد دیگران بفهمند در این رشته چه می‌گذرد و آقای رئیس چه می‌کند.
سعیده فتحی/شهرآرانیوز، ۲۷ مهرماه، روابط عمومی فدراسیون بسکتبال با ارسال پیامی از خبرنگاران دعوت کرد تا در جلسه هماهنگی لیگ برتر حضور یابند، متن پیام این بود: «از شما خبرنگار محترم دعوت می‌شود در کنار ما و در جلسه هماهنگی لیگ برتر بسکتبال مردان حضور به هم رسانید. بسکتبال به داشتن دوستانی همچون شما افتخار می‌کند.»
با دیدن این پیام یاد اتفاقی افتادیم که در جلسه قبلی هماهنگی لیگ برتر رخ داد و شبنم کلاهی دبیر فدراسیون جلوی ورود خبرنگاران به جلسه را گرفت که درباره آن مفصل همان زمان نوشتیم (اینجا کلیک کنید)، اما این بار با دیدن این پیام تصور کردیم فدراسیون متوجه اشتباهش شده و با دعوت از خبرنگاران قصد جبران دارد، اما زهی خیال باطل!

مدیران فدراسیون اگرچه امروز خبرنگاران را بدون ممانعت به جلسه راه دادند، اما این بار نوبت رئیس فدراسیون بود تا نشان دهد تفکراتش با دبیر همسوست، چه بسا اتفاق قبلی هم نشات گرفته از تفکرات رئیس بوده و دبیر آن را اجرایی کرده است.
رامین طباطبایی در بخشی از صحبت هایش گفته است: «همه می‌دانند که افتخارات بسکتبال به خاطر زحمات باشگاه‌هاست و خواسته قلبی فدراسیون رابطه مستقیم با باشگاه‌هاست. هیچ‌وقت دوست نداشتیم از طریق رسانه‌ها با باشگاه‌های خود در ارتباط باشیم.»
اینکه رئیس فدراسیون دوست دارد با باشگاه‌ها و مربیان ارتباط مستقیم داشته باشد کار بسیار خوب و پسندیده‌ای است،‌ای کاش از ابتدا چنین می‌کرد تا بین آن‌ها شکافی به وجود نمی‌آمد، اما همه می‌دانیم کمتر باشگاهی است که در این چند سال دلخوری از فدراسیون نداشته باشد و اینکه حالا رئیس فدراسیون از آن‌ها می‌خواهد نقد خود را رسانه‌ای نکنند در نوع خود جالب است!
اما این حرف طباطبایی پیامی دارد و آنهم این است که رئیس فدراسیون دوست ندارد ضعف‌ها و مشکلات این رشته به گوش بقیه برسد. دوست ندارد دیگران بفهمند در این رشته چه می‌گذرد و آقای رئیس چه می‌کند. او می‌خواهد اگر گله و شکایتی هم هست در خفا بیان و در خفا هم بماند.
رامین طباطبایی طی سال‌های مدیریتش در فدراسیون بسکتبال نشان داده که رابطه حسنه‌ای با رسانه‌ها ندارد. در یک کلام او ارتباط برقرار کردن با اهالی رسانه را بلد نیست مگر آنکه پای صداوسیما و برنامه‌های تلویزیونی در میان باشد.
در عین حال او به هیچ‌وجه نسبت به نقد‌های جامعه رسانه نقدپذیر نبوده و نیست. واکنش وی نسبت به هر انتقادی، برخوردی قهرآلود است. هنوز صحبت‌های او با روزنامه کیهان را به یاد داریم که منتقدین را باج خواه معرفی کرده بود! همان زمان هم مفصل به آن پرداختیم.

او امروز هم در نشست خود با اهالی رسانه، خلاف عادت همیشگی‌اش را بروز نداد؛ و بار دیگر نشان داد از نقد در رسانه هراس دارد، چون می‌داند انعکاس آن برایش گران تمام می‌شود و ضعف هایش آشکار، او احساس می‌کند اگر مربی یا مدیر حرف یا نقد خود را با رسانه‌ها در میان بگذارند صورت خوشی برای رئیس نخواهد داشت.

این هراس شاید طبیعی باشد، اما آیا او تلاش کرده که بستری برای گفتگو در فدراسیون بسکتبال فراهم کند؟ تا کنون چند بار از منتقدین دعوت شده که رودرروی رئیس بنشینند و نقد‌های خود را مطرح کنند؟ چند جلسه برگزار شده که در آن رئیس شنونده باشد نه سخنگو؟
یک بار به یاد داریم که رئیس فدراسیون در خفا تعدادی از بازیکن تیم ملی را به دفتر خود فرا خواند و از آن‌ها خواست درباره مشکل شان صحبت کنند. بازیکنان هم تک به تک گفتند، اما در نهایت رئیس بدون اعتنا به حرف‌ها و مشکلات بازیکنان حرف خود را زد و پس از آن هم روی اسم یکی همچون ارسلان کاظمی خط قرمز کشید و اگرچه می‌خواست همین بلا را هم سر حامد حدادی بیاورد، اما قدرتش به او نرسید. این جلسه اگرچه در خفا برگزار شد، اما فایل صوتی آن همان زمان به دست ما رسید و تمام صحبت‌های بازیکنان و واکنش رئیس فدراسیون نسبت به انتقادات آن‌ها را شنیدیم و همان جا متوجه شدیم که این رئیس نقدپذیر نیست و اگر حتی در خفا هم به او مشکلات گفته شود سعی در برطرف کردن آن که نمی‌کند هیچ تمام عزم خود را برای سرکوب آن نقد انجام می‌دهد.
مشخصا وقتی رئیس فدراسیون از بقیه می‌خواهد که با او رابطه مستقیم و دوستانه داشته باشند اول از همه باید فضا را برای آن‌ها فراهم کند، باید آن‌ها بدانند که گوش شنوایی وجود دارد و اگر مشکلی بیان شود سعی در برطرف کردن آن خواهند کرد.

رامین طباطبایی باید این فضا را از ابتدا برای جامعه بسکتبال فراهم می‌کرد نه اینکه آن‌ها را از خانه خود دور و دورتر کند و حالا از آن‌ها بخواهد که برگردند آنهم بدون اینکه اطمینانی به آن‌ها داشته باشد که در فدراسیون شنونده‌ای وجود دارد و ترتیب اثری داده خواهد شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->